Selasa, 3 Mac 2009

misteri berdiri...

aku berdiri di sini,
berdiri cuma sementara,

berdiri disini,
tak sama berdiri di stesen bas,
berdiri menunggu bas,

berdiri disini,
tak sama berdiri di tandas,
menunggu giliran berak,
terkemut kemut , terkepit , terkinja kinja,

berdiri disini,
tak sama seperti pondan di lorong berdiri,
berdiri diri sambil mempamer ,
mempamer muka seperti kongkang tertelan rotan,

berdiri disini,
kekadang aku ditolak,
kekadang aku menolak,
kekadang tertolak,
kekadang aku dipijak,kekadang aku memijak,

berdiri disini,
ada orang memijak untuk naik berdiri,
ada orang bergantung untuk naik berdiri,
ada orang menggosok untuk berdiri,
ada orang menjatuhkan untuk berdiri,

berdiri disini,
ada yang bergaya,
ada yang lemah,
ada yang gagah,
ada yang senyum megah,
seperti pelacur kelas kambing mencari pelanggan,
ada yang muram..

berdiri disini,
berdiri pelbagai ragam,
namun kita semua kan pulang..

TJ : BERDIRI SOKMO..kah..kah..kah..
kah..kah..kah..kah..kah

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...