Selasa, 3 Mac 2009

Misteri Murid

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Eman berdiri dan berkata, "Nama saya Harizan bin Fahmi. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya".

"Bagus Harizan. Terima kasih. Siapa lagi?", tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, "Nama saya Wahida bt lan. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel".
"Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?".

Seman berdiri dan berkata, "Saya Flyza Bin Rani, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Wahida mencapai cita-citanya...".

Pandai... Pandai..... Anak saper le ni...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...