Sabtu, 23 Mei 2009

Misteri Buka kereta guna hp

Aku nak kongsi la geng mamat mamat semua..
aku ada terbaca bagaimana nak bukak kereta guna handphone.
aku pun nak tau akhirnya aku dapat nak tau caranya:

Pernahkah nko mamat tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan risau mamat,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya,cuba anda hubungi seseorang yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan punat ' ON ' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci lagi,malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari tempat kereta anda berada.Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya. Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini.Kaedah ini memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.
kalau tak ada alarm mamat nko suruh lah bedah hantar kunci spare tu..kah..kah

aku nak cuba la nanti
kah.kah.. kah.kah.kah

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...