Khamis, 26 Februari 2009

Misteri Emosi

Dalam kehidupan kita , kita diserang pelbagai bentuk emosi bagi meneruskan perjalanan kembara di dunia yang fana ini..
Hari ni aku dapat satu ilmu .. jika kita Berjaya kita perlu mengurus emosi kita kerana emosi mengawal 80% perjalanan hidup kita..
Emosi ini boleh dikenalpasti sebagai tiga pecahan / kumpulan / jenis :

Emosi sedar diri.

Emosi ini , emosi yang positif , sentiasa sedar kebolehan diri dan mampu meneroka misteri baru dari semasa ke semasa…
Ini sama dengan semangat orang lain boleh maka aku pun boleh…tokjanggutaur boleh berblog
Kah..kah..AKU BOLEH..kah..kah..kah
Kah..kah..ENGKAU BOLEH..kah..kah..

Emosi Tenggelam
Emosi ni kira baik Cuma kurang bermutu…
Macam hangat2 tahi ayam..
Aku beoleh tapi bila buat mula lah macam2 alasan.. akhirnya tinggal separuh jalan jer..
Kah..kah…kah..kah

Emosi pasrah
Emosi yang agak parah..negatif..
Berserah je la…
Apa nak jadi jadilah…
Contoh : aku malas la nak belajar..lantaklah apa nak jadi..
Biarlah….labu terjun biarlahh labu…
Kah…kah… jangan jadi luncai dah….
Kah.kah.. SAHABAT KU……kah..kah..kah..
Nilai la sendiri….

2 ulasan:

Kembara Kelana berkata...

baca blog tok, menyebabkan aku tertawa sendiri, terjadi sungguh MBL yang di cadangkan bos tok tu, anyway...good dan menghiburkan

Tok Janggut Aur berkata...

ya tuan kembara kelana.,....
ginilah kehidupan..
sambil ketawa..
kita dapat ilmu..
berkesan la kot..
ini ilmu naik ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...