Jumaat, 27 Februari 2009

Suami Terhebat.....

Seorang wanita impikan seorang suami yang hebat yang mampu menjadikan dirinya wanita dan isteri yang paling sempurna di dunia. Justeru bagi anda sang lelaki yang dambakan kebahagiaan rumahtangga, cuba amalkan tip muda ini untuk menjadi suami yang hebat:-

1. Seorang isteri suka melihat suaminya hebat, bukan sahaja dari segi paras rupa malah dari segi kehebatan peribadi, bakat dan kebolehan yang boleh dibanggakan. Justeru jadikan diri anda suami yang paling hebat dari pelbagai segi, penampilan, gaya, kebolehan dan segala-galanya.

2. tegur isteri anda dengan senyuman sambil menyatakan rasa dukacita melihat dirinya. jadikan diri anda penyokong nombor satu isteri anda dan pastikan anda orang yang di harapkan sang isteri dalam apa jua keadaan. Tunjukkan minat anda dan sentiasa bersedia mendengar keluhan, rintihan, mahupun kegembiraan isteri anda.

3. Jangan takut bercerita tentang minat dan hobi anda. jangan bimbang isteri anda berasa bosan mendengarnya kerana seorang isteri pasti merasa seronok dan bangga jika sang suami sudi berkongsi cerita minat , hobi bersama. Seelok-eloknya cari topik yang turut menrik minat isteri anda dan membolehkkan isteri anda turut berkongsi keseronokkannya.

4. Menjakan isteri anda dengan melakukan perkara kecik yang mudah tetapi menyenangkan perasaan si isteri. Cuba mulakan dengan menyediakan sarapan pagi atau gosok badannya sebelum tidut. pati khidmat kecil anda ini mampu menambah rasa kasih dan hormat isteri terhadap anda.

5. Beri ruang kepada isteri anda. Tidak perlu bersemuka 24jam sehari kerana sebagai manusia biasa anda juga perlu sedikit ruang untuk diri sendiri, saudara mara, jiran-jiran mahupun teman-teman, walaupun hanya 10 minit, masa sang isteri bersama teman mahupun saudara terdekat amat berharga buat dirinya. Tindakan anda ini membuatkan si isteri tambah hormat dan kasih kepada anda.

6. Beri kasih sayang sepenuhnya tanpa sebarang syarat. Lupakan segala kesilapan dan kelemahan isteri anda dan berikan kemaafan dan kasih sayang terhadap dirinya

7. isteri anda sepatutnya lebih penting daripada keluarga mahupun teman-teman. Utamakan keperluan dan perasaan isteri anda dalam setiap keputusan yang ingin dilakukan dengan melakukan perbincangan bersama terlebih dahulu.

8. Seks adalah perkara yang amat penting untuk kebanyakan wanita. Ambik berat tentang kesukaan isteri anda. Ingat, anda adalah orang yang mampu membuat isteri anda merasakan dirinya paling seksi.

kah..kah... cubalah bang..kah..kah...
Suami kena bawa amalan agama dalam keluarga...
kah..kah..kah..amacam sahabat...ada ciri....kah..kah

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...