Jumaat, 27 Februari 2009

Misteri Sebalik Mimpi II

Rampok
Jika anda bermimpi diraampok bermakna anda akan menemukan rezeki halal. Mimpi melihat perampok masuk rumah, bermakna akan mendapatkan rezeki yang tak terduga.

Ranjang
Jika anda bermimpi membeli ranjang, bertanda akan datang tamu. Mimpi melihat atau memperbaiki ranjang dan atau dirobah, bermakna akan pindah rumah. Mimpi tidur diatas ranjang, bermakna, segala yang anda kerjakan tidak akan mendapat hasil memuaskan.

Rantai
Jika anda bermimpi dirantai orang bermakna akan ada kesusahan yang tiba-tiba datang atau Akan mendapatkan kesulitan. Jika bermimpi memakai rantai besi, bermakna akan dirugikan lahir batin.

Renang
Jika anda bermimpi sedang berenang dilautan besar, bertamsil akan ada berita yang membuat anda atau keluarga, famili anda ada yang sedang menderita hebat hingga batas yang sangat mencemaskan semuanya.

Resep
Jika anda bermimpi menerima resep obat, bermakna akan tiba kebahagiaan dirumah tangga.

Rokok
Jika anda bermimpi merokok, bermakna akan mendapatkan sukses.

Rubuh
Jika anda bermimpi melihat pohon rubuh, bermakna kurang baik terutama kesehatan, dan akan menghambat pekerjaan yang ada.

Rumah
Jika anda bermimpi membeli rumah, bermakna akan mendapat berkah Tuhan YME. Mimpi rumah tumbuh rumput, bertamsil rumah yang anda impikan akan menjadi kosong. Mimpi tanah yang ada dalam rumah meringsek atau longsor, bermakna akan ada kesusahan. Mimpi melihat rumah terbakar bertamsil akan menderitaan penderitaan dalam tempo yang singkat, tapi kalau mimpinya menjelang pagi, bersirat akan datang kaya. Dan jika mimpi membuat rumah, bertanda akan nikah dan bagi yang sudah nikah akan berhasil segala cita-citanya. Mimpi rumahnya ditinggal pergi bermakna akan dibenci orang. Mimpi melihat rumahnya roboh (tertimpa pohon) bermakna akan mendapat kesulitan. Mimpi melihat rumahnya menjadi tinggi bermakna akan mendapat rezeki lagi. Mimpi rumah anda banyak sekali kotoran, bermakna akan mendapat uang. Mimpi rumah anda diatas gunung, bermakna akan mendapat kebahagiaan. Mimpi dinding rumah anda terbuka, bermakna akan ada perselisihan dan bisa mengakibatkan perceraian antara isteri/suami. Mimpi melihat rumah orang terbakar, bermakna akan berjumpa dengan orang yang sedang naik darah. Mimpi melihat rumah tetangga terbakar bermakna akan dikhianati teman dekat. Mimpi rumah anda rusak sendiri bersirat anda akan mendapat kesusahan. Mimpi membeli rumah bermakna anda akan mendapat rahmat dari Tuhan. Mimpi membersihkan rumah, bermakna akan mendapat harta yang tak terduga. Mimpi rumah anda terang sekali, bermakna anda akan mendapat halangan.

Rusa
Jika anda bermimpi melihat rusa, bermakna anda sedang dikejar-kejar cinta, tetapi sayang anda sangat bersifat pemalu.

Ruwet
Jika anda bermimpi mengerjakan suatu pekerjaan dengan ruwet, bersirat bahwa seorang manusia hidup harus selalu bercita-cita, hal itu dapat tercapai disertai kemampuan tenaga dan dorongan juga semangat yang kuat agar anda dapat menikmatinya kelak.

Rokok
Jika anda bermimpi merokok, bermakna akan mendapatkan sukses.

Saat/Waktu
Jika anda bermimpi bekerja pada waktu yang tertentu ataupun makan tetap pada saat kebiasaan, bermakna anda dapat berpikir baik dalam perundingan hingga anda menyetujui walau sebenarnya perundingan tersebut membutuhkan waktu dan tenaga yang cukup lama.

Sabar
Jika anda bermimpi sabar, bermakna anda tidak usah was-was khawatir dalam pekerjaan yang sekarang ini, arti kata lain penghasilan tentu cukup untuk kepentingan anda.

Sabun
Jika anda bermimpi makan sabun, bermakna anda akan menemui kesukaran. Tapi dalam hal ini anda diharuskan berikhtiar mencari jalan keluar agar selamat.

Sayur
Jika anda bermimpi makan sayuran, bermakna kurang baik dalam kehidup anda. Mimpi menanam sayuran bersirat panjang umur.

Sakit
Jika anda bermimpi badan anda sakit, bermakna anda akan dapat rezeki. Sedangkan bermimpi memukul badan sendiri hingga merasa sakit, bersirat keselamatan akan tiba. Dan mimpi sakit gigi, alamatakan tiba kegembiraan yang tak diduga.

Salam
Jika anda bermimpi memberi salam kepada teman atau orang sealiran, bermakna akan dihargai orang. Jikalau anda yang diberi salam, bersiratkan harus hati-hati dengan pemberian orang.

Salju
Jika anda bermimpi melihat hamparan salju yang memutih, bermakna akan mendapatkan berita kegembiraan.

Sambar
Jika anda bermimpi melihat sebuah pohon disambar petir, alamat kurang begitu baik.

Sampul/Emplop
Jika anda bermimpi melihat sampul/amplop, bermakna kebahagiaan dan kerukunan serta kelangsungan perkawina.

Sandal
Jika anda bermimpi kehilangan sandal, bermakna anda harus berhati-hati dengan kerja anda, ada hal yang sangat sensitif yang bisa membuat anda akan dikeluarkan..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...